kawan-kawan nana

Friday, 28 March 2014

Alam perkerjaan :)

ALAM PERKERJAAN !!!!!!!!!



hehehe nana dah habis pratikal ni kena cari kerja tapi sekarang kan susah cari kerja hehe tapi itu lah bidang nana ni susah sikit nak cari tapi tak pe lah selagi usaha dan kudrat masih ada kita kena berusaha kerja kat mana2 pun ada kan nana tak kesah kerja apa pun boleh nana jenis tak kesah . Yang penting nana dapat tolong mak dan ayah nana ,nana tak nak diorang susah hati fikir pasal bil-bil yang perlu di bayar lepas ni kalau nana dah kerja boleh lah nana tolong bayar kan .  

Kawan -kawan nana semua ajak kerja di shah alam tapi nana tak nak sebab jauh dari keluarga bukan nana nak bermanja tapi family nana bukan senang ayah nana pulak sakit kencing manis  hari2 kena suntik ayah nana tak nak orang lain suntik sebab sakit ,nana je ayah nana nak sebab katanya nana suntik tak sakit hehe tak pe ayah nak manja-manja lah tu hehe lagi pun nana tak kesah memang nana dok sini nak jaga ayah 

Lagi pun dalam masa yang sama nana nak kumpul duit kahwin dengan duit nak bukak kedai sendiri  . ha nana ni gatai nak kawin cepat hehehe biar lah orang nak kata apa janji perkahwinan tu adalah suatu kewajipan nana sebenarnya tak nak kawan lama-lama kalau kawin tu kan lebih manis , lagi pun nana tak nak ikut adat sangat ,bila ikut adat ni ada je masalah berhutang lah kena bayar itu lah ini lah kan kesian kat family kita ni .Apa perkawinan ni sekali seumur hidup tu yang nak meriah tapi bagi nana kan baik kalau hidup bila sudah kawin anak ramai ada kewangan pun terjamin kan itu lebih meriah hehe .wah macam berpengalaman pulak nana ni  haha sebenarnya nana tengok macam mana abang2 nana dalam hidup berkeluarga happy sangat sebab tu nana nak jadi macam diorang pandai berdikari setelah berkahwin .

Pasal nak buka kedai tu, itu kalau dah jadi buka baru boleh cerita hehe tapi sekarang ni apa yang paling penting kena kumpul duit hehe  ,kehidupan memerlukan kasih sayang tapi pada yang sama duit untuk menyara kehidupan :)

ok lah bye assalamualaikum 




2 comments:

Sya Mimie said...

haluuuu...

xpe nana.. kerja tu ada.. yang pnting ada usaha tuk cari. don't worry okay.. :)
eheemm3.. dh nak kawin dh yerk.heheh

Nor Farhana said...

hehe mana ada akk :)
susah lah akk nak cari kerja

jom singgah sini